Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Конституційний Суд України визнав неконституційним пункт 7 частини другої статті 42 Закону України "Про вищу освіту".
Цим пунктом передбачалося, що на посаду керівника закладу вищої освіти не може бути призначена особа, яка голосувала за закони 16 січня 2014 року.
У Рішенні про визнання цього пункту неконституційним КСУ вказав, що "диктаторські закони 16 січня 2014 року" є умовною назвою законів України, прийнятих Верховною Радою України у зазначений день. Із пункту 7 частини другої статті 42 Закону № 1556 випливає лише така ознака вказаних законів України, як їх прийняття 16 січня 2014 року. Однак ця ознака стосується усіх законів України, прийнятих у той день, а тому неможливо однозначно встановити, які з них належать до категорії „диктаторських".
Також Конституційний Суд України констатував, що пунктом 7 частини другої статті 42 Закону № 1556 фактично запроваджено юридичну відповідальність народного депутата України за результати голосування у минулому, що є порушення статті 80 Конституції України.
Також КСУ виніс рішення у справі щодо конституційності виключення кандидатів у народні депутати України з виборчого списку політичної партії після виборів.
Конституційний Суд України дійшов висновку, що можливість виключення партією кандидатів у народні депутати України з виборчого списку від партії після встановлення результатів виборів народних депутатів України за рішенням її з’їзду (зборів, конференції), передбачена частиною дев’ятою статті 61, частиною третьою статті 105 Закону № 4061, суперечить принципам народовладдя; правової визначеності та правомірних очікувань як складовим принципу верховенства права; свободи політичної діяльності; вільних виборів та вільного волевиявлення виборців; вільного депутатського мандата (частина друга статті 5, частина перша статті 8, частина четверта статті 15, стаття 71, статті 79–81, 84 Конституції України). Зазначені положення Закону № 4061 порушують право громадян України вільно обирати і бути обраними до органів державної влади та органів місцевого самоврядування (частина перша статті 38 Конституції України), уможливлюють заперечення партією політичної волі виборців, втіленої у результатах голосування на виборах народних депутатів України, та суперечать засадам конституційного ладу України.
Тому частина дев’ята статті 61, частина третя статті 105 Закону України "Про вибори народних депутатів України" від 17 листопада 2011 року № 4061–VI зі змінами, пункт 3 розділу II "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про вибори народних депутатів України" щодо виключення кандидатів у народні депутати України з виборчого списку партії у багатомандатному окрузі" від 16 лютого 2016 року № 1006–VIII визнані неконституційними та втратили чинність з 21 грудня 2017 року.
Рада запровадила фото- та відеофіксацію порушень правил паркування
Верховна Рада України прийняла Закон "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування сфери паркування транспортних засобів".
Законом вносяться зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення, законів України "Про дорожній рух", "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про страхування", "Про Національну поліцію", які передбачають:
створення законодавчого механізму невідворотності відповідальності за порушення правил зупинки, стоянки та паркування транспортних засобів шляхом запровадження фото-, відеофіксації правопорушень;
поширення чинного законодавчого механізму притягнення до адмінвідповідальності особи, за якою зареєстрований транспортний засіб, за окремі порушення правил дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, на випадки порушення правил зупинки, стоянки та паркування транспортних засобів, зокрема, несплату вартості послуг з паркування або паркування на місцях для інвалідів особами, що не мають такого права;
обов’язкове залишення копії постанови або повідомлення про рішення про притягнення до адмінвідповідальності за порушення, зафіксовані в режимі фотозйомки/відеозапису, на лобовому склі транспортного засобу;
визначення підстав звільнення від відповідальності особи, за якою зареєстрований транспортний засіб, а саме при вибутті з її володіння номерного знаку або автомобіля внаслідок протиправних дій інших осіб, передачі права керування автомобілем іншій особі на відповідній правовій підставі або якщо особа-фактичний порушник сплатить штраф і особисто звернеться до органу стягнення із заявою та копією документа про оплату штрафу;
наділення повноваженнями розгляду справ про адміністративні правопорушення та здійснення тимчасового затримання транспортного засобу інспекторів з паркування – а саме: уповноважених виконавчими органами сільських, селищних та міських рад посадових осіб цих органів або посадових осіб відповідних комунальних підприємств, що здійснюють діяльність у сфері паркування транспортних засобів;
Законом передбачено надати уповноваженим місцевою владою інспекторам з паркування право притягати до відповідальності порушників правил зупинки-стоянки автомобілів в межах відповідного населеного пункту, якщо це порушення зафіксоване в режимі фотозйомки/відеозапису.
До Закону "Про публічні закупівлі" внесено зміни
Верховна Рада ухвалила Закон "Про внесення змін до Закону України "Про публічні закупівлі" та деяких інших законів України щодо здійснення моніторингу закупівель".
Закон має попередити втрати публічних коштів шляхом здійснення органами державного фінансового контролю ефективного моніторингу закупівлі з метою попередження порушень у сфері закупівель та дотримання замовниками законодавства на всіх стадіях закупівлі.
У документі передбачено запровадження:
автоматичних індикаторів ризиків, що забезпечить можливість автоматично здійснювати вибір процедури закупівля, що містить ознаки порушень законодавства у сфері закупівель;
вичерпного переліку підстав для проведення моніторингу закупівель, що дозволить врегулювати питання повноважень органу державного фінансового контролю щодо прийняття рішення про початок моніторингу закупівлі за наявності однієї або декількох таких підстав;
обов’язкової публікації інформації в електронній системі закупівель про початок і закінчення моніторингу, про результати його проведення, про обмін інформацією між органом державного фінансового контролю та замовником на всіх етапах проведення моніторингу;
принципу невтручання контролюючого органу у процес проведення закупівель, що сприятиме незатягуванню процесу закупівлі;
чіткого розподілу функцій органів влади, уповноважених на здійснення контролю у сфері публічних закупівель.
31 грудня 2017 року набере чинності наказ Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 556, яким викладено у новій редакції форму податкової декларації про майновий стан і доходи та інструкцію щодо її заповнення.
Тому починаючи з 01.01.2018 декларація має подаватися за новою формою, звертають увагу в Головному управлінні ДФС в Івано-Франківській області.
Зокрема, змінами, внесеними наказом № 556, передбачено, що фізичні особи – підприємці у додатку Ф2 до Декларації відображають амортизаційні відрахування за витратами, понесеними на придбання (самостійне виготовлення) основних засобів та придбання нематеріальних активів.
Крім того, для ФОП, які у звітному (податковому) році припиняють державну реєстрацію підприємницької діяльності за власним рішенням та подають Декларацію у строки, встановлені абзацом другим п.177.11 ст.177 Податкового кодексу України, передбачено відображення дати прийняття рішення про припинення у рядку 8 «Категорія платника» Декларації.
Перерахунок пенсій для військових розпочнеться у січні
В Уряді пообіцяли провести перерахунок пенсій для працівників силових відомств з першого січня 2018 року.
Навіть у тому випадку, якщо Верховна Рада не розгляне відповідний закон до кінця цього року, пенсії для 550 тис. військових перерахують з 1 січня.
“Незалежно від того, коли Верховна Рада ухвалить цей закон, перерахунок пенсій розпочнеться з першого січня 2018 року – в самому законі прописана норма, якою встановлюється перерахунок саме з цієї дати”, - заявив Андрій Рева.
“Законом передбачено, що в результаті осучаснення пенсії підвищаться для кожного індивідуально в залежності від стажу та розміру грошового забезпечення. Але якщо говорити про середнє підвищення, то воно становитиме 1,5 тис. гривень. Багато це чи мало? Це суттєво більше, ніж є сьогодні, і, якщо для цивільних пенсія в середньому зросла на 30%, то у військових зростання становитиме в середньому на 62%. Разом з цим достойних пенсій можна досягнути лише поступово, а тому головним результатом цього закону буде проведення одночасного та щорічного осучаснення військових та цивільних пенсій”, – підкреслив Міністр.
Законопроект про підвищення пенсій уряд вже направив до Ради національної безпеки України.
Генасамблея ООН ухвалила резолюцію про права людини в окупованому Криму
Генеральна асамблея ООН затвердила резолюцію "Ситуація з правами людини в Автономній Республіці Крим та м. Севастополь, Україна", яку минулого місяця підтримав Третій комітет Генасамблеї. Про це повідомляє Укрінформ.
Проект оновленої резолюції щодо прав людини в Криму був внесений 31 жовтня 2017 року. Співавторами резолюції разом з Україною виступили 42 держави з різних континентів (серед них - практично всі країни Євросоюзу, США, Канада, Австралія, Ісландія, Норвегія, Чорногорія, Туреччина, Японія, Кірібаті, Маршаллові острови, Мікронезія, Палау та ін).
Документ, зокрема, підтверджує, що між Україною і Росією існує міжнародний збройний конфлікт, засуджує ретроактивне застосування РФ власних законів на окупованій території, а також примусове переведення громадян України в російське громадянство.
Резолюція містить вимогу до Росії виконати проміжне рішення Міжнародного суду ООН щодо відновлення прав і свобод громадян України на півострові; закликає російську окупаційну владу забезпечити освітній процес українською та кримськотатарською мовами.
Водночас у документі засуджується відсутність доступу до Криму для Моніторингової місії ООН з прав людини в Україні, незважаючи на відповідний мандат місії, а також міститься прохання підготувати другий тематичний звіт щодо Криму до кінця 72 сесії ГА ООН (вересень 2018 р.) та інформувати 37 сесію Ради з прав людини ООН щодо ситуації з правами людини в Криму (березень 2018 р.).
Крім того, відзначаються позитивні рішення України в контексті спрощення процедур для безперешкодного доступу до Криму журналістів та правозахисників, а також підтримка Україною ЗМІ та НУО, які були змушені залишити тимчасово окуповану українську територію.
У документі також висловлюється прохання до генерального секретаря ООН координувати дії структур ООН з метою забезпечення імплементації положень цієї резолюції.
Тим часом у Міністерстві закордонних справ України ухвалену 19 грудня резолюцію «Стан з правами людини в Автономній Республіці Крим та місті Севастополь (Україна)», назвали логічним і послідовним підтвердженням рішучої позиції міжнародного співтовариства на підтримку територіальної цілісності України і зауважили, що наступним кроком має стати деокупація півострова.